مسابقه کتابخوانی «تفسیر سورۀ ممتحنه» برگزار شد

مسابقه کتابخوانی تفسیر سوره ممتحنه

ماه مبارک رمضان یک فرصت خوب و استثنایی برای انس بیشتر با قرآن کریم این راهنمای کامل زندگی است. به همین خاطر مرکز تبلیغ، دارالقرآن و انجمن علمی – دانشجویی معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) تصمیم گرفتند که در این ماه در محضر رهبر معظم انقلاب و پای درس تفسیر سوره ممتحنه ایشان بنشیند و از آن استفاده کرده و این کلاس درس در قالب مسابقه کتابخوانی برگزار بشود.

این کتاب که متن ویراستۀ جلسات تفسیر این سوره است که در دوران مسئولیت ریاست جمهوری رهبر در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در ۴ جلسه از ۳۰ مهر تا ۲۱ آبان سال ۱۳۶۱ تشکیل شده است و ایشان به بررسی تمامی ۱۳ آیه سورۀ ممتحنه پرداخته‌اند. خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدنی بودن این سوره‌ها را علت انتخاب آن بیان کرده اند که به معنای ارتباط با زمان تشکیل حکومت اسلامی می‌باشد و ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در موقعیت مشابهی با دوران حکومت نبوی بودیم. نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت اسلامی برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که قبل از این زمان و حین مبارزۀ مردم برای تشکیل حکومت اسلامی وجود دارد، متفاوت است. با توجه‌ به اینکه این تفاسیر مربوط به سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب است، به‌خوبی نیازهای جامعه در انتخاب سوره‌ها و سبک تفاسیر که منطبق بر مسائل روز هستند، در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان این مسابقه از دانشگاه‌های مختلف اعم دانشگاه شهید بهشتی، الزهرا، علامه طباطبایی، آزاد، تهران، دانشگاه‌های علوم پزشکی و حوزه‌های علمیه بودند.

برگزیدگان این مسابقه به ترتیب آقایان دهقانپور (۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)، عزیزی (۱ میلیون تومان)، حقیقی (۸۰۰ هزار تومان)، سرکار خانم فتحی (۶۰۰ هزار تومان) و آقای اکبری (۴۰۰ هزار تومان) بودند. همچنین به قید قرعه از میان شرکت کنندگان به ۱۴ نفر نیز ۱۰۰ هزار تومان هدیه داده شد.

برندگان مسابقه کتاب تفسیر سوره ممتحنه

همچنین شما می‌توانید برای تماشا و مطالعۀ عکس‌نوشته‌های تولیدشده از متن کتاب اینجا کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *