ارتقای «دفتر اعزام مبلغ» به «مرکز تبلیغ دانشگاه امام صادق (ع)»

دانشگاه امام صادق

دفتر اعزام مبلّغ در سال ۱۳۸۱ توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با دغدغه استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی دانشگاه امام صادق(ع) آغاز به کار کرد. در سال‌های ابتدایی اهم فعالیت‌ها برگزاری اردوهای جهادی-تبلیغی، فعالیت‌های تبلیغی بین‌المللی، تبلیغ مجازی و… بود.

در سال ۱۳۹۰ در راستای مأموریت ویژه دانشگاه امام صادق (ع) یعنی مرجعیت علمی و متناسب با هدف اصلی خود یعنی تبلیغ، دفتر اعزام مبلّغ رویکرد فعالیت‌های خود را ارتقا داده، مخاطب‌محوری خود را از سطح عامه مردم به سطح نخبگان و فعالان فرهنگی تغییر داد؛ تا با اثرگذاری بر این مخاطب، در ارتقای فرهنگ و تدین عمومی و همچنین فضای نخبگانی و دانشگاهی ایفای نقش کند. مرجعیت علمی در حوزه جهاد فرهنگی و جریان‌سازی در جهت تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی با تولید «گفتمان ولایی جهاد فرهنگی» به وسیله طرح «مفاتیح‌الجهاد» که از اهم مأموریت‌های دفتر اعزام مبلّغ بوده است.

اکنون پس از چندین سال فعالیت در سطح دانشگاه و کشور، براساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه امام صادق (ع)، دفتر اعزام مبلغ که مشغول به فعالیت‌های جهادی، تربیتی، علمی و تبلیغی در داخل دانشگاه و سراسر کشور است، به مرکز تبلیغ دانشگاه امام صادق (ع) ارتقا یافت.

این تغییر از لحاظ ماهوی تغییری در مأموریت این مرکز ایجاد نمی‌کند. امید است این ارتقای ساختاری، هم به‌ لحاظ کیفی و هم به‌ لحاظ کمّی، بیش از پیش در فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی مشاهده شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *