گزارش «نشست تجربه‌کاوی فعالان فرهنگی» با حضور حجت‌الاسلام گمار

سلسله نشست های تجربه کاوی فعالان فرهنگی

اولین جلسه از سلسله نشست‌های تجربه‌کاوی فعالان فرهنگی هسته اعتقادات و بینش اسلامی مرکز تبلیغ دانشگاه امام صادق (ع)، در تاریخ ۱۰ اسفند‌ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار شد.

این سلسله‌نشست‌ها به دنبال تجربه‌کاوی فعالان فرهنگی برجستۀ کشوری است تا از جمع‌بندی این جلسات محتوایی غنی، تجربه شده و کاملا کاربردی و میدانی در جهت رفع مسائل فعالان و مجموعه‌های فرهنگی سرتاسر کشور گردآوری شود. در این جلسات فعالان فرهنگی از تجارب فرهنگی و افت و خیزهای فعالیت‌های خود به طور کلی می‌گویند و ضمن آن بررسی و تحلیل چالش‌ها و مسائل به صورت موردی انجام می‌شود.

در اولین جلسه، حجت‌الاسلام محسن گمار مدیر موسسه فرهنگی تمنا حضور پیدا کردند. ایشان ضمن بیان مطالب مهم تربیتی، به تجربیات خود در مراکز و موسسات فرهنگی پرداختند. آستان قدس، رادیو و مسجد جمکران گوشه‌ای از فعالیت‌های ایشان بوده است.

نکتۀ کلیدی و مهم در صحبت‌ها که به زعم ایشان مسئله و چالشی برای قشر حزب‌اللهی به شمار می‌رود؛ اخلاق نیک و گشاده‌رویی است. ایشان با بیان اثرات مهم خوش‌خلقی و گشاده‌رویی این مؤلفه را در شکل‌گیری گروه و هویت جمعی مشترک برای نیل بهتر به اهداف بسیار موثر دانستند. روابط بین برادران مومن و ارتباط قلبی بین مومنین را بسیار مهم شمردند و به عنوان مثال اشتیاق مومنین نسبت به یکدیگر در زمان دیدار با یکدیگر را ارزشمند دانستند.

همچنین ایشان در قسمت انتهایی بحث با پاسخ به پرسش‌های شرکت‌کنندگان، راه‌کارهای مطلوب تربیتی را به هر یک شرکت‌کنندگان پیشنهاد دادند. شرکت‌کنندگان در جلسه به صورت موردی چالش‌ها و مسائل را مطرح کردند و خواستار بررسی جزئی و تحلیل این چالش‌ها و مسائل شدند که حجت‌الاسلام گمار نیز تا انتهای جلسه به بحث حول سوالات شرکت‌کنندگان پرداختند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *